det är försent för att rätta till

okej. nu när jag börjar skriva detta, så har jag precis 37 minuter på mig, för att säga allt som jag vill ha sagt och lägga bakom mig innan 2010 börjar. jag vill först och främst komma fram till (?) att jag har blivit väldigt mycket mer mogen än vad jag var för precis ett år sedan. jag har växt, både som person och i "hjärnan". jag har börjat ta mer ansvar. jag har börjat planera (bland annat så ska jag om jag får som jag vill, resa utomlands med min moster och ev hennes man i sommar). jag har försökt så gott jag kan att höja mina betyg. jag har kommit fram till att kärlek inte är något för mig, eller iallafall att kärlek är något som är svårt att hitta. jag har kommit fram till att sara &sofie är två viktiga personer i mitt liv. jag har kommit nära tayfun och andra underbara människor, som varje dag på något sätt förgyller min dag. jag har lärt mig att man inte älskar en person som man är tillsammans med, man tycker OM personen. man älskar inte förrän efter ett tag, när man har lärt sig att man INTE kan leva utan personen, det är inte förrän då det är kärlek. jag har lärt mig, att jag inte behöver en bästa bästa vän för att överleva, utan jag kan faktiskt stå på egna ben, och är jävligt stark på mina egna ben. jag har lärt mig att samarbeta. jag har lärt mig att genom att sitta här, en halvtimme innan 2010, så sitter jag och tänker över det gågna året. över vad jag saknar. jag saknar henrik. men det är en sådan saknad så man blir glad över att tänka på, på de vackra stunderna vi hade tillsammans, på hur det kändes att vara omtyckt. han betyder fortfarande mycket för mig, och någonstans innerst inne så kommer han alltid betyda riktigt mycket för mig, även om inte den känslan är besvarad. mitt hjärta tog väldigt mycket stryk när vi skiljdes åt, men det är något jag har lärt mig att leva med, och nu känns det lite som att det kvittar. ännu en ängel i mitt liv, som tappade sin glans ungefär. jag kommer sakna hur det kändes att vara 16. tanken över att bli 17, över att bli äldre, det skrämmer mig, men samtidigt längtar jag sjukt mycket. jag är fylld utav förväntan inför det nya året, över vad livet har planerat för mig år 2010. jag har gjort många saker detta året, växt, älskat med hela mitt hjärta, fallit ner ifrån molnen lika snabbt som jag kom dit, och lärt mig. jag har verkligen lärt mig detta året. okej, jag tror det var allt, ha nu en underbar natt, för DET tänker jag ha. nu lägger jag 00-talet bakom mig, och låter tjugotiotalet möta mig halvvägs, team work mellan mig och jorden, rymden &universum.

Kommentarer
Postat av: sara

jag (L) dig .

2010-01-01 @ 00:29:45
Postat av: Anonym

bra skrivet :)

2010-01-01 @ 13:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0