resumé?

oj, snart är det nytt år! herregud, jag tror inte jag kommer göra någon hel nyårsresumé, utan här kommer en liten lista och lite bilder ifrån det gågna året kommer senare!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? massa! jag åkte för första gången till ett annat land het ensam,(okej, jag åkte till tyskland med skolan, men jag bodde endå ensam hos en annan familj) och det fick mig att förstå hur självständig jag egentligen är (verkligen självständig, till min egen stora förvåning), och det fick mig även att uppskatta min familj och mina nära och kära ännu mer, och verkligen inte ta dom för givet. jag försökte mig även på ett förhållande, men vi vet ju alla hur det slutade (inte lyckat).
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag brukar alltid tänka så "iår ska jag ha nyårslöften", men jag hinner aldrig sätta upp några, för när jag väl kommer ihåg det så har det nya året redan börjat, och det är försent för att uppfylla dem (oftast äta mindet skräpmat, träna mer osv)
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej, dock är jag glad för det, tycker inte att 16-17-18åringar är mogna nog till att ha barn.
4. Dog någon som stod dig nära? Nej, ingen som stod mig nära har dött, någonsin, peppar peppar.
5. Vilka länder besökte du? Tyskland, Danmark, Turkiet, Estland. för lite resor, nästa år ska jag definitivt resa mer! London är redan bestämt, klurar på fler länder jag vill besöka.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? nae, inget jag kan komma på iallafall.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 10/11
8. Vad var din största framgång 2009? definitivt, dagen innan skolavslutningen, när jag fick veta att ett stort skivbolag var intresserade av att höra mer ifrån mig, min röst och min musik.
9. Största misstaget? Jag har nog inte gjort något jag ångrar, allt har varit en läxa, men de felen jag har gjort iår har format mig till den personen jag är idag.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? nej, underligt nog inte.
11. Bästa köpet? hahaha, jag vet faktiskt inte, det enda jag kan komma på är en massa kläder, men jag tror inte det räknas.
12. Vad spenderade du mest pengar på?  kläder.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? tayfun gjorde mig massa glad varje dag på stranden i didim denna sommaren, även mini me förgyller min dag genom att bara finnas. min moster gör också mig glad varje dag genom att finnas ett telefonsamtal bort, och genom att alltid lyssna och dra ner mig på jorden när det blir för dramatiskt. tre personer som jag verkligen har behövt detta året, och kommer fortsätta behöva i fortsättningen.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? i know you want me - pitbull &sexy bitch - akon ft david guetta
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? det har väl varit lite vågor, som alltid.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Rest med, och träffat ännu mer nya vänner
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Lagt ner så mycket tid på att smsa. det är onödigt, och oftast så missuppfattas sms.
18. Hur tillbringade du julen? Med familjen
19. Blev du kär i år? Ja, det blev jag, men det var nog aldrig riktig kärlek, det var nog mer förälskelse.
20. Favoritprogram på TV? Gossip girl &greys.
21. Bästa boken du läste i år? Flickorna ifrån Riyadh
22. Största musikaliska upptäckten? the kooks, rolling stones &kent.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? en iPod?
25. Något du önskade dig men inte fick? jag önskar mig inte så mycket saker, jag skaffar det jag vill ha själv istället.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag hade en rätt lugn middag med min underbara klass, som var mycket tajtare i sammanhållningen i början av detta året än vad den är nu. jag tror det har med att göra med två misslyckade förhållanden detta året inom klassen, som förstörde sammanhållningen. BLI ALDRIG TILLSAMMANS MED NÅGON I SAMMA KLASS!
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? hm, ja! jag borde ha sagt nej ifrån början av sommaren, då skulle det inte ha blivit som det blev.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? well.. girly och moderiktig?
29. Vad fick dig att må bra?  mina vänner, familjen &resorna.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? nick jonas!
31. Vem saknade du? Man saknar olika människor varjedag, men allra mest har jag väl saknat att ha en bästa vän, det saknar jag fortfarande.
32. De bästa nya människorna du träffade? GÄNGET FRÅN TYSKLAND! ni är underbara!





Kommentarer
Postat av: dennis

wooow mkt text ^^

2009-12-30 @ 14:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0